Werken en Loopbaan

De juiste kandidaat vinden, verborgen talenten ontdekken of het beste uit je medewerkers halen? AMN helpt.

Vindt uit wat AMN te bieden heeft voor bedrijven en (zorg)instellingen.

Bedrijven

Veel bedrijven gebruiken de assessments van AMN bij:

  • het plaatsen van jongeren in Leerwerktrajecten;
  • de interne doorstroom van werknemers naar een andere functie;
  • werving en selectie van nieuwe werknemers.

Hier voor zijn de volgende producten beschikbaar.

Bedrijven

Wie is de kandidaat of werknemer? En hoe help je hem of haar het maximale uit zichzelf te halen.

Hoe kom je achter de talenten van iemand die (nog) niet voldoende Nederlands spreekt?

Hoe bepaal je het niveau van taal en rekenen van de kandidaat of werknemer?

Hoe stel je vast of het beeld wat de kandidaat of werknemer heeft bij een beroep realistisch is?

Hoe weet je of de kandidaat of werknemer écht geschikt is voor een functie in de techniek?

(Zorg)instellingen

Veel (zorg)instellingen gebruiken de assessments van AMN bij:

  • het plaatsen van jongeren in Leerwerktrajecten;
  • de interne doorstroom van werknemers naar een andere functie;
  • werving en selectie van nieuwe werknemers.  

    Hier voor zijn de volgende producten beschikbaar.

(Zorg)Instellingen

Wie is de kandidaat of werknemer? En hoe help je hem of haar het maximale uit zichzelf te halen.

Hoe kom je achter de talenten van iemand die (nog) niet voldoende Nederlands spreekt?

Hoe bepaal je het niveau van taal en rekenen van de kandidaat of werknemer?

Hoe stel je vast of het beeld wat de kandidaat of werknemer heeft bij een beroep realistisch is?

Participatiewet

De juiste kandidaat of werknemer vinden, verborgen talenten ontdekken of het beste uit je burgers halen? AMN helpt.

Vind uit wat AMN te bieden heeft voor:
het Jongerenloket, voor Statushouders en bij Re-integratie trajecten.

Jongerenloket

De AMN Talentscan en andere instrumenten kunnen voor jongeren ingezet worden om zowel de route naar werk als naar een opleiding te onderzoeken.

Hier voor zijn de volgende producten beschikbaar.

Jongerenloket

Wie is de deelnemer? En hoe help je hem of haar het maximale uit zichzelf te halen.

Hoe bepaal je het niveau van taal en rekenen van de deelnemer?

Hoe stel je vast of het beeld wat de deelnemer heeft bij een beroep realistisch is?

Hoe weet je of de deelnemer écht geschikt is voor een functie in de techniek?

Statushouders

De meeste statushouders verblijven nog maar relatief korte tijd in Nederland en beheersen de Nederlandse taal nog niet zodanig dat ze een assessment in het Nederlands kunnen maken.

Hier heeft AMN de Talentscan internationaal beschikbaar in de talen: Arabisch, Farsi, Tigrinya, Russisch, Pools, Engels en Duits.

Statushouders

Hoe kom je achter de talenten van iemand die (nog) niet voldoende Nederlands spreekt?

Re-integratie

De instrument van AMN kunnen ook voor mensen met een soms wat grotere afstand tot de arbeidsmarkt worden ingezet. Zo werkt AMN samen met een aantal organisaties die zich bezig houden met het re-integreren van mensen in het autistisch spectrum. Deze mensen hebben vaak keer op keer dezelfde negatieve ervaringen in het arbeidsproces en vallen vaak om dezelfde redenen uit. Het inzetten van de AMN Talentscan maakt de sterke kanten van de deelnemer inzichtelijk, zodat daar de focus op kan liggen.

Een andere groep waarvoor de AMN Talentscan veel wordt ingezet zijn de mensen die vanwege hun afstand tot de arbeidsmarkt niet (gemakkelijk) in een economische baan terecht komen. De nadruk ligt eerder op de begeleiding naar sociaal werk of een sociale onderneming, bijvoorbeeld naar wat vroeger de sociale werkplaats heette. Ook hier levert de AMN Talentscan op waar de sterke punten van de persoon liggen, zodat een succesvolle begeleiding kan plaatsvinden naar werk waar de deelnemer voldoening uit haalt.

Hier voor zijn de volgende producten beschikbaar.

Re-integratie

Wie is de deelnemer? En hoe help je hem of haar het maximale uit zichzelf te halen.

Hoe bepaal je het niveau van taal en rekenen van de deelnemer?

Hoe stel je vast of het beeld wat de deelnemer heeft bij een beroep realistisch is?

Hoe weet je of de deelnemer écht geschikt is voor een functie in de techniek?