AMN houdt standaard rekening met kinderen met diverse ondersteuningsbehoeften door te kiezen voor:
- duidelijke en overzichtelijke schermen;
- duidelijke instructies;
- duidelijk lettertype (ook geschikt voor leerlingen met dyslexie);
- geschikt kleurgebruik en voldoende kleurcontrasten;
- zo min mogelijk overbodige tekst;
- eenvoudige opmaak zodat leerlingen niet worden afgeleid door ‘leuke plaatjes’;
- adaptiviteit, waardoor de duur van de afname zo kort mogelijk is en leerlingen meer op een ‘comfortabel’ niveau werken, en
- de leerlingen de tijd laten nemen die zij nodig hebben.
Voor leerlingen met dyslexie of een taalontwikkelingsstoornis is auditieve ondersteuning beschikbaar. Er zijn geen aanvullende voorzieningen beschikbaar voor leerlingen met dyscalculie. Dit is conform landelijke afspraken.
Is er sprake van een gehoorbeperking waardoor het luisteren naar dictee-opgaven niet mogelijk is? Dan krijgt de leerling alternatieve opgaven aangeboden voor taalverzorging waarbij geen gebruik wordt gemaakt van audio.
Verder kunnen leerlingen zoveel tijd nemen als zij nodig hebben. Ze kunnen ook pauze nemen, zo vaak als ze willen.