De loopbaanbegeleider kan in een eenvoudige online omgeving:
- opdrachten klaarzetten (In AMN Loopbaanleren staan opdrachten, dat kan een test of een toets zijn, maar ook een ervaringsopdracht, een opdracht om aan je competenties te werken, om competenties inzichtelijk te maken, etc.);
- ingevulde opdrachten van leerlingen bekijken en hierop reageren;
- individuele- en groepsoverzichten maken;
- de voortgang van een individuele leerling of groep volgen.
Het systeem stuurt, geeft duiding en voorziet het proces van objectieve informatie. Deze informatie kan door de loopbaanleerbegeleider worden gebruikt om de leerling uit te dagen en te stimuleren om tot vervolgstappen te komen in zijn/haar loopbaanontwikkeling.
De leerling heeft een eigen digitale omgeving, het Loopbaanpaspoort:
- beschikbaar op laptop, tablets en mobiele telefoon;
- ziet alleen de opdrachten die door de loopbaanbegeleider zijn klaargezet;
- de leerling kan opdrachten:
- zelfstandig uitvoeren;
- met bijlagen inleveren;
- communiceren met de loopbaanbegeleider;
- resultaten van opdrachten bekijken.
De gemaakte opdrachten en bijlages worden direct in het loopbaandossier gezet.